Prečo použiť dotazník kARIÉRA?
- využíva talent ľudí vo firme ako výhodu oproti iným firmám,
- odlíšiť sa,
- úspech v rôznych povolaniach závisí od rôznych vlastností,
- kľúčový aspekt v jednej profesii môže oslabiť výkon v inej profesii,
- opisuje každodenné správanie človeka a správanie sa v rôznych situáciách,
- obsahuje tipy ako manažovať kariéru,
- je vhodný pre všetkých zamestnancov,
- predkladá SILNÉ a SLABÉ STRÁNKY a ako s nimi pracovať.
Hoganov osobnostný dotazník Kariéra opisuje každodenné správanie sa človeka, a to prostredníctvom siedmich (stabilita, sebapresadzovanie, sociabilita, kooperatívnosť, systematickosť, zvedavosť, učenlivosť) všeobecne platných dimenzií osobnosti, ktoré majú vplyv na úspech v zamestnaní.
Stabilita
Človek s vysokými hodnotami býva v stresových situáciách pokojný, sebavedomý a vyrovnaný. Človek s nízkymi hodnotami býva vnímavý, citlivý a so stresovými situáciami sa môže vyrovnávať ťažšie.
Sebapresadzovanie
Človek s vysokými hodnotami býva energický, súťaživý, cieľovo orientovaný a túži sa zlepšovať. Človek s nízkymi hodnotami býva tichý, nepriebojný, trpezlivý a ochotný sa prispôsobiť ostatným.
Sociabilita
Človek s vysokými hodnotami býva spoločenský, impulzívny, svojrázny a nerád pracuje sám. Človek s nízkymi hodnotami býva zdržanlivý a tichý, nesnaží sa upútať pozornosť a nevadí mu pracovať osamote.
Kooperatívnosť
Človek s vysokými hodnotami býva priateľský, srdečný, spoločenský a obľúbený. Človek s nízkymi hodnotami býva nezávislý, úprimný a priamočiary.
Systematickosť
Človek s vysokými hodnotami býva organizovaný, spoľahlivý a dôkladný; dodržuje pravidlá a ľahko sa na neho dohliada. Človek s nízkymi hodnotami býva impulzívny a flexibilný, často sa neprispôsobuje pravidlám a odmieta blízky dohľad. Býva naopak kreatívny a spontánny.
Zvedavosť
Človek s vysokými hodnotami máva dobrú predstavivosť, býva nápaditý, vynaliezavý a bystrý. Je obvyklé, že sa rýchlo začína nudiť a nemusí venovať pozornosť detailom. Človek s nízkymi hodnotami býva praktický a realistický. Je ochotný tolerovať nudné úlohy.
Učenlivosť
Človek s vysokými hodnotami sa väčšinou rád vzdeláva a pri školení dosahuje dobré výsledky. Človek s nízkymi hodnotami nemáva záujem o formalizované vzdelávanie, uprednostňuje skúsenosti získané v praxi.