LEKTOR: Nemodulový akreditovaný kurz MŠ SR

Číslo akreditácie: (č. 1515/2013/132/1)

Organizačná forma vzdelávania: Kombinovaná

Cena pre jednotlivca: 246 € s DPH

Cieľová skupina: Osoby pôsobiace alebo so záujmom pôsobiť ako lektori vo vzdelávaní dospelých.

Požadované vstupné vzdelanie: Vysokoškolské alebo stredoškolské, podľa odboru lektorského pôsobenia.

Absolvent vzdelávacieho programu po absolvovaní kurzu vie/pozná:

  • Teoretické východiská vzdelávania a učenia sa dospelých
  • Legislatívu týkajúcu sa vzdelávania dospelých
  • Zákonitosti vzdelávania dospelých
  • Formulovať konkrétne ciele vzdelávania
  • Zákonitosti tvorby učiva
  • Pripraviť systematický, primeraný a správne didakticky transformovaný obsah vzdelávania
  • Skoncipovať scenár svojho lektorského vystúpenia
  • Používať moderné vzdelávacie metódy
  • Aplikovať do lektorskej praxe techniky sebapresadzovania
  • Zvoliť si vhodný štýl výučby a zatraktívniť svoj lektorský prejav
  • Diagnostikovanie a hodnotenie vo vzdelávaní dospelých
  • Používať moderné technológie vo vzdelávaní dospelých

Metódy: Samostatné štúdium, samostatná práca, konzultácia problémov, brainstorming, tréning, inscenačné metódy. Orientácia samostatného štúdia je daná úlohami, ktoré sú zadané v učebnom texte a tými, ktoré účastníci dostávajú od lektorov - tútorov. Priama výučba je orientovaná výhradne na aktívnu prácu účastníkov.

Rozsah kurzu: 100 hodín

Termín kurzu: Podľa dohody s odberateľom

Forma záverečnej skúšky: Záverečná skúška pozostáva z dvoch častí. Teoretická časť bude preverená formou testu a záverečného hodnotenia zadaných úloh. Praktickú časť tvorí lektorská prezentácia získaných vedomostí a zručností, ich vyhodnotenie - rozbor lektorského vystúpenia účastníka pred komisiou.
Hodnotiaci štandard:
Účastník lektorského vzdelávania absolvuje záverečnú skúšku, ktorá pozostáva zo záverečného testu (hodnotenie teoretických poznatkov) a z hodnotenia samostatného lektorského vystúpenia.


Názvy odborných tém (10):

  1. Teoretické základy vzdelávania dospelých (terminológia, teoretické východiská, legislatíva)
    • Základné pojmy
    • Teoretické východiská vzdelávania a učenia sa dospelých (základy andragogiky)
    • Legislatíva ku vzdelávaniu dospelých
       
  2. Osobnosť a profesijné kompetencie lektora
    • Osobnosť lektora
    • Odborné andragogické kompetencie lektora
    • Sociálne kompetencie (komunikačné, kooperačné, emocionálna pružnosť, empatia, asertívne správanie, schopnosť riadiť a rozhodovať)
    • Poznávacie kompetencie (vyhľadávanie informácií, schopnosť štruktúrovať poznatky, schopnosť pozorovať, analyzovať a regulovať učebný proces vo vzťahu k cieľom vzdelávania, sebahodnotenie a sebapoznanie)
    • Kultúra správania s vystupovania (estetika prostredia a odievania, vystupovanie pri spoločenských príležitostiach)
       
  3. Špecifiká učenia sa dospelých. Bariéry vo vzdelávaní dospelých
    • Osobitosti učenia sa dospelého
    • Motivácia vo vzdelávaní a učení sa dospelých
    • Bariéry vo vzdelávaní dospelých
       
  4. Analýza vzdelávacích potrieb a stanovenie cieľov
    • Identifikácia vzdelávacích potrieb
    • Informačné zdroje analýzy vzdelávacích potrieb
    • Metódy analýzy vzdelávacích potrieb
    • Stanovenie hlavných a čiastkových edukačných cieľov
       
  5. Stanovenie obsahu
    • Obsahová koncepcia
    • Základné obsahové témy
    • Nosné tematické celky a ich vzájomné prepojenie
       
  6. Metódy a formy vzdelávania
    • Klasifikácia a charakteristika metód a foriem vzdelávania
    • Voľba konkrétnych metód, pracovných postupov a prostriedkov z hľadiska cieľov, obsahu a foriem vzdelávania
       
  7. Diagnostika vo vzdelávaní dospelých
    • Podstata diagnostiky a hodnotenia vo vzdelávaní dospelých
    • Diagnóza a druhy diagnóz
    • Metódy diagnostikovania
       
  8. Komunikácia vo vzdelávaní dospelých
    • Štylistika a rétorika vo vzdelávaní dospelých
    • Verbálna komunikácia a jej prostriedky
    • Neverbálna komunikácia a jej prostriedky
       
  9. Moderné technológie vo vzdelávaní dospelých
    • Využitie IKT vo vzdelávacom procese
    • Využitie technických didaktických prostriedkov
       
  10. Samostatné lektorské vystúpenia účastníkov


Kurz zahŕňa:

  • Lektorské služby počas kurzu
  • Osvedčenie o absolvovaní akreditovaného kurzu MŠ SR s celoštátnou platnosťou
  • Študijný materiál, pero