Rozvoj prezentačných zručností

Program pomáha rozvinúť čo najpresvedčivejšie schopnosti osobnosti v jeho prejave a zdokonaľuje nástroje na vedomé používanie efektívnej prezentácie. Vo vyhradených situáciách je používaná videokamera, a tým pádom je zabezpečená účinná spätná väzba, ktorá motivuje a inšpiruje účastníkov na sebazdokonaľovanie a vývoj čo sa potom odrazí vo väčšej efektivite a lepšom imidži firmy.

Komu je určený?

Vedúcim pracovníkom, ktorí často vystupujú na výstavách a workshopoch a všetkým tým, ktorí majú záujem posilniť a podporiť vlastné schopnosti v oblasti efektívnej prezentácie výrobku alebo služby.  

Cieľ a stručný obsah programu

Cieľom programu je zvýšiť adaptabilitu firmy na zmeny, ktoré prináša vývoj a okolitý svet a zlepšiť firemný imidž. Program pomáha účastníkom, aby sa ich osobnosti čo najviac odzrkadlili v ich prejave. Rozvíja schopnosť prejavovať sa prirodzene a čo najpresvedčivejšie. Zdokonaľuje nástroje efektívnej prezentácie a rozvíja vedomé používanie techník účinnej prezentácie.

Účastníci programu sú postavení pred kritické obecenstvo. V tomto náročnom prostredí prechádzajú cez sériu prezentácií, ktorých náročnosť neustále stúpa. Účastníci získajú prax v odpovediach na nečakané otázky, resp. osvoja si postup riešenia neštandardných situácií a aj to najťažšie publikum sú schopní orientovať pozitívnym smerom. Naučia sa zásady improvizácie a techniky pozitívneho presadzovania zmien.

Lektor v rámci modulu medzi štyrmi očami dáva účastníkovi spätnú väzbu, ktorá motivuje a koriguje samotný výkon prezentácie. Takto dochádza k odstráneniu chýb.

Moduly programu:

  • Sebadôvera pri prezentácii
  • Predstavenie osobné
  • Predstavenie firemné
  • Technická prezentácia
  • Rétorika pri prezentácii
  • Techniky motivačného prejavu
  • Techniky presvedčivého prejavu
  • Reakcie na otázky a tiesňové situácie
  • Predaj zmeny
  •  Prezentácia s prvkami NLP
  •  Chyby pri prezentácii

Kľúčové oblasti, ktoré program rozvíja

  • účinné otvorenie a ukončenie prezentácie; získanie a udržanie pozornosti obecenstva
  • plánovanie a používanie "odkazu" prejavu; zvýšenie vplyvu prejavu na publikum pomocou používania rôznych názorných pomôcok
  • vytvorenie pútavého a pôsobivého obsahu prejavu použitím jasných presvedčivých dôkazov
  • "kontrola" nad obecenstvom; profesionálne používanie audiovizuálnych pomôcok (flipchart, spätný projektor, videorekordér)
  • zapojenie obecenstva do prezentácie
  • riešenie nečakaných situácií, mediálne interview
  • vytvorenie potrebnej sebadôvery na prípadné účinkovanie pred kamerou

Jedinečnosť programu spočíva

  • vo vytvorení tzv. strategickej prezentačnej dielne (workshop), kde sa účastníci naučia zvonka pozorovať a skúmať seba samých
  •  v aplikácii metód rozvoja komunikačných schopností (synergia, pozitívna spätná väzba, časová rozloženosť)

Očakávaný výsledok

Účastníci si osvoja metódy sebavedomej a presvedčivej argumentácie, ich prejav je jasný, stručný a pútavý. Rétorické cvičenia posilnia ich efektivitu, sú pozitívnejší, presvedčivejší a úspešnejší.