Program pomáha rozvinúť čo najpresvedčivejšie schopnosti osobnosti v jeho prejave a zdokonaľuje nástroje na vedomé používanie efektívnej prezentácie. Vo vyhradených situáciách je používaná videokamera, a tým pádom je zabezpečená účinná spätná väzba, ktorá motivuje a inšpiruje účastníkov na sebazdokonaľovanie a vývoj čo sa potom odrazí vo väčšej efektivite a lepšom imidži firmy.
Komu je určený?
Vedúcim pracovníkom, ktorí často vystupujú na výstavách a workshopoch a všetkým tým, ktorí majú záujem posilniť a podporiť vlastné schopnosti v oblasti efektívnej prezentácie výrobku alebo služby.
Cieľ a stručný obsah programu
Cieľom programu je zvýšiť adaptabilitu firmy na zmeny, ktoré prináša vývoj a okolitý svet a zlepšiť firemný imidž. Program pomáha účastníkom, aby sa ich osobnosti čo najviac odzrkadlili v ich prejave. Rozvíja schopnosť prejavovať sa prirodzene a čo najpresvedčivejšie. Zdokonaľuje nástroje efektívnej prezentácie a rozvíja vedomé používanie techník účinnej prezentácie.
Účastníci programu sú postavení pred kritické obecenstvo. V tomto náročnom prostredí prechádzajú cez sériu prezentácií, ktorých náročnosť neustále stúpa. Účastníci získajú prax v odpovediach na nečakané otázky, resp. osvoja si postup riešenia neštandardných situácií a aj to najťažšie publikum sú schopní orientovať pozitívnym smerom. Naučia sa zásady improvizácie a techniky pozitívneho presadzovania zmien.
Lektor v rámci modulu medzi štyrmi očami dáva účastníkovi spätnú väzbu, ktorá motivuje a koriguje samotný výkon prezentácie. Takto dochádza k odstráneniu chýb.
Moduly programu:
- Sebadôvera pri prezentácii
- Predstavenie osobné
- Predstavenie firemné
- Technická prezentácia
- Rétorika pri prezentácii
- Techniky motivačného prejavu
- Techniky presvedčivého prejavu
- Reakcie na otázky a tiesňové situácie
- Predaj zmeny
- Prezentácia s prvkami NLP
- Chyby pri prezentácii
Kľúčové oblasti, ktoré program rozvíja
- účinné otvorenie a ukončenie prezentácie; získanie a udržanie pozornosti obecenstva
- plánovanie a používanie "odkazu" prejavu; zvýšenie vplyvu prejavu na publikum pomocou používania rôznych názorných pomôcok
- vytvorenie pútavého a pôsobivého obsahu prejavu použitím jasných presvedčivých dôkazov
- "kontrola" nad obecenstvom; profesionálne používanie audiovizuálnych pomôcok (flipchart, spätný projektor, videorekordér)
- zapojenie obecenstva do prezentácie
- riešenie nečakaných situácií, mediálne interview
- vytvorenie potrebnej sebadôvery na prípadné účinkovanie pred kamerou
Jedinečnosť programu spočíva
- vo vytvorení tzv. strategickej prezentačnej dielne (workshop), kde sa účastníci naučia zvonka pozorovať a skúmať seba samých
- v aplikácii metód rozvoja komunikačných schopností (synergia, pozitívna spätná väzba, časová rozloženosť)
Očakávaný výsledok
Účastníci si osvoja metódy sebavedomej a presvedčivej argumentácie, ich prejav je jasný, stručný a pútavý. Rétorické cvičenia posilnia ich efektivitu, sú pozitívnejší, presvedčivejší a úspešnejší.