Program sa zaoberá hodnotením, organizáciou a riadením práce podriadených, zlepšením vonkajšej a vnútornej komunikácie. Zahŕňa oblasti osobnej motivácie, zlepšenie účinnosti rokovaní, riešenia problémov, delegovania, rozhodovania, plánovania, synergie a kontroly. Kurz zvyšuje úroveň riadenia a vedenia ľudí a zlepšuje osobnú efektivitu účastníkov.
Komu je určený?
Riadiacim a vedúcim pracovníkom firiem a organizácií, ktorým program pomôže v tom, aby viedli úspešne firmu. Náš program im pomôže a podporí v naplnení tohto poslania.
Cieľ a stručný obsah programu
Cieľom tohto programu je zlepšiť efektívnosť firmy. Vyššia efektívnosť sa dosiahne rozvíjaním riadiacich a organizačných schopností vedúcich pracovníkov. Rozvoj sa uskutočňuje pomocou interaktívnych cvičení. Na nich sa účastníci naučia nevyhnutné kroky ako plánovať a prakticky uskutočňovať delegovanie, motivovať, vypracovávať stratégie a zlepšovať schopnosti, a tým úspešne spolupracovať s ostatnými. Pravidelný cyklus - výuka, cvičenie, uplatnenie v praxi, hodnotenie zaručuje, že každá časť programu má praktický prínos a prináša skutočné merateľné výsledky. Príklady, ilustrácie a jednotlivé modelové situácie sú vždy konkrétne príhody z osobného a pracovného prostredia účastníkov programu. Kľúčoví ľudia spoločnosti, vyzbrojení týmito novými schopnosťami a zmenenými postojmi, dokážu výrazne zvýšiť efektívnosť a úspešnosť organizácie.
Moduly programu:
- Pozitívny postoj v riadení
- Riadenie a vedenie ľudí
- Efektívne riadenie RPC
- Líder ako komunikátor
- Kreativita
- Kreativita podľa profesora De Bonna
- Porady
- Riešenie problémov
- Organizovanie
- Rozhodovanie
- Delegovanie
- Motivácia
- Kontrola
- Hodnotenie a odmeňovanie zamestnancov
- Osobnostná analýza manažéra
- Štýly riadenia a vedenia ľudí
- Situačné riadenie I.
- Situačné riadenie II.
- Transformačné a transakčné vedenie
- Vnútorný leadership
- Manažment zmien
- Vnútropodniková komunikácia
- Riešenie stresových situácií
- Rétorika manažérov
- Manažérske kompetencie
- Duchovná inteligencia manažérov
- Technika spätnej väzby
- Koučing zamestnancov
- Základy vyjednávania
- Faktory úspechu vo vyjednávaní
- Princípy vyjednávania
- Vyjednávacie zručnosti
- Základy tímovej spolupráce
- Komunikácia v tíme
- Tímové role a úlohy
- Vedenie tímu
- Základy časového manažmentu
- Techniky časového manažmentu
- Plánovanie v práci manažéra
- Zlodeji času v manažérskej praxi
Kľúčové oblasti, ktoré program rozvíja
- schopnosť viesť a schopnosť rozhodovať
- delegovanie, kontrola a hodnotenie pracovníkov
- cieľovo-orientované plánovanie, organizovanie a riadenie
- vnútorná a vonkajšia komunikácia
- motivácia na základe osobných rozhovorov
- efektivita osobných rokovaní
- riešenie problémov
- efektivita využívania času
- vypracovanie akčných plánov
Jedinečnosť programu spočíva
- vo vytváraní osobných projektov
- v uplatňovaní metódy osobného koučingu
- v používaní výsledkov modernej teórie riadenia
- v aplikácií metód rozvoja komunikačných schopností (synergia, pozitívna spätná väzba, časová rozloženosť)
Očakávaný výsledok
Osvojením si praktických a moderných metód riadenia, vedenia ľudí sú účastníci vyzbrojení zručnosťami, pomocou ktorých sú efektívnejší a úspešnejší tak v riadení, ako aj vo vedení svojho pracovného kolektívu. Napríklad porady skrátia o 75% svojho času, majú prehľad o efektivite svojich ľudí, sú odvážnejší a rozhodnejší pri dosahovaní cieľov spoločnosti.