SEDEM nápadov AKO poraziť „zlodeja menom ČAS“...

SEDEM nápadov AKO poraziť „zlodeja menom ČAS“...

Ako to, že niekedy ste toho času mali neúrekomdnes ledva stíhate zavolať vašej rodine, že sa máte fajn a že vlastne „žijete“?

Dôvodom je fakt, že keď ste mali 15 či 18 rokov vašim hlavným cieľom po vrátení sa zo školy bolo naučiť sa učivo na ďalší deň, vypracovať domáce úlohy, absolvovať nejaký krúžok, na ktorý vás prihlásili rodičia, prípadne vykonať aktivitu doma v podobe vynesenia smetí alebo umytia riadu... staré zlaté časy, však? 

Dnes máte o 10, 15 rokov viac a najradšej by ste boli, ak by vám niekto ten „svoj  čas navyše“ daroval alebo predal...

Keďže to zatiaľ reálne nie je, ponúkame vám niekoľko tipov na nájdenie znovu toho vášho... veď niekde predsa „musí byť“, však?

1.  Napíšte si zoznam všetkých vašich hlavných činností, ktoré robíte v práci, doma
Taxatívne (úplné) vymenovanie a napísanie činností „čistí“ mozog a poskytuje transparentný pohľad na náš život. Pochopíte, ktoré činnosti sú latentné (skryté) a kde vám uniká čas. A hlavne, vyjasníte si  a uvedomíte, ktoré činnosti sú kľúčové.
Ak by ste mohli robiť iba jednu, maximálne tri veci z tohto zoznamu činností, ktoré by mali najväčší vplyv na vaše podnikanie alebo na vaše povýšenie?

2.  Vypracujte si nielen týždenný, ale aj denný plán
Minúta plánovania vám ušetrí 10 minút pri realizácii. Vedeli ste o tom? Základom plánovania je týždenný plán. Pomôže vám rozložiť úlohy v domácnosti od pondelkového utierania prachu, až po nedeľňajšie polievanie kvetov. Veď kto vravel, že to všetko máte stíhať v sobotu?
Plánovanie je mimoriadne dôležité aj v práci. Začnite napríklad tým, že si v práci zavediete „pp“ - pondelkové pravidlo pre vytvorenie reálnych a splniteľných cieľov na nasledujúci týždeň. A... za splnené ciele sa odmeňte, motivácia je veľmi silný motor...

3.  „Časožrút“ menom „internet“
Pamätáte si ešte na ICQ, skype? Záplava všetkých stránok od zoznamu, topiek a denné bombardovanie e-mailov od zľavomatových portálov vás „manipuluje“. A „ťahá“ tam, kam nechcete. Potom často nechápeme, že už je večer...

4.  Riešte veci maximálne efektívne
Všetko čo viete vybaviť telefonicky, vybavte telefonicky. Niekedy vám vyšší paušál ušetrí viac benzínu a času. Všetko, čo môžete delegovať ďalej, delegujte. Časom aj tak prídete na to, že deň má „iba“ 24 hodín.

5.  Priority, priority, priority
O určovaní priorít sa rozpráva vždy a všade, a predsa robíte sto vecí naraz. Poučte sa z týchto chýb a radšej spravte 2 úlohy úplne, ako ich budete mať 5 nedokončených. Poznáte Paretov princíp? Ak máte vykonať 10 úloh a ak si z nich zvolíte správne 2 úlohy, potom vykonaním týchto 2 úloh zabezpečíte 80 % výsledkov. Od vás záleží ktoré sú tie 2 úlohy.

6.  Čaro slovíčka „NIE“
Čím viac času strávite robením vecí pre ostatných, tým menej času vám ostane na tie vaše. Možno to bude spočiatku ťažšie, ale ak chcete vytvoriť väčší úspech vo vašom podnikaní, ak chcete venovať viac času spoločným rodinným stretnutiam, „musíte“ si osvojiť povedať „NIE!“ Chráňte si svoj čas, pretože ak to neurobíte, iní vám ho naplnia. Možno aj vám už niekto povedal, keď ste chceli od neho niečo: „Nemám na teba čas.“ Teda mal čas na niečo, čo bolo dôležitejšie ako vy. Len to „zabalil.“ Povedzte radšej: „Teraz nie, možno neskôr.“

7.  Sústredenie
Ak robíte niečo dôležité, robte to sústredene. Bez rádia, telefonátov, televízie, prezerania e-mailov. Uvidíte, že výsledky vašej práce sa dostavia nielen rýchlejšie, ale aj efektívnejšie. Koncentrovanou prácou zvyšujeme svoju efektivitu minimálne o 20 %. A robte to dovtedy, kým nedosiahnete minimálny, aspoň čiastkový merateľný cieľ.


Už starí Rimania vraveli: „Ak nevieš poraziť nepriateľa, urob si z neho priateľa.“

A presne to aj urobili...

UROBTE SI Z ČASU PRIATEĽA!

Na našom kurze KREATÍVNY TIME MANAŽMENT Vás naučíme ako prakticky, efektívne a kreatívne riadiť svoj čas a ako si z času urobiť priateľa.

Pozrite si aj ostatné články: TU


 

Autor: Ing. Monika Dúlová, PhD. a Ing. Vojtech Dúl
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ